مقالات بازاریابی و کسب و کار اینترنتی

در این وبلاگ مقالات بازاریابی و کسب و کار اینترنتی قرار داده می شود

مقالات بازاریابی و کسب و کار اینترنتی

در این وبلاگ مقالات بازاریابی و کسب و کار اینترنتی قرار داده می شود

استراتژی‌هایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام

چگونه می‌توانیم با افزایش فالوور اینستاگرام به سود بیشتری در کسب و کارمان برسیم؟ این روزها کسب و کارها و برندهای تجاری زیادی با هدف توسعه و پیشرفت بیزینس خود به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند و اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در این زمینه است. در این مقاله از دیجی فالوور با نکات و استراتژی‌هایی برای افزایش فالوورهای خود در این شبکه آشنا می‌شوید.


اینستاگرام و فرصت‌های ایده‌آل آن برای کسب درآمد

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا محسوب می‌شوید که با قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران خود قرار داده است، به پلتفرمی مناسب برای کسب درآمد تبدیل شده است. کاربران این روزهای اینستاگرام بیش از پیش در این شبکه اجتماعی به دنبال راه‌هایی برای بازاریابی و فروش آنلاین هستند؛ از این‌رو کسب و کارهای آنلاین که به دنبال راهی برای افزایش فروش خود و تبلیغات ارزان هستند سعی می‌کنند استفاده‌های موثرتری از این شبکه داشته باشند.

همان‌طور که می‌دانید لازمه فعالیت در اینستاگرام داشتن یک حساب کاربری در این شبکه است. بعد از راه‌اندازی یک اکانت اینستاگرامی باید به دنبال ر‌اه‌هایی برای افزایش فالوور در اینستاگرام باشید؛ چرا که برای فروش و سود بیشتر به حضور این کاربران اینستاگرامی در صفحه خود نیاز دارید. اینستاگرام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و همین امر سبب شده است تا کسب و کارهای بیشتری برای حضور در این پلتفرم به فکر استراتژی‌هایی کارآمد باشند.


امکانات اینستاگرام که آن را متمایز کرده است

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند؛ اما چرا اینستاگرام تا این اندازه به محبوبیت رسیده است؟ بی‌شک قابلیت‌های بی‌شمار این برنامه است که آن را از دیگر پلتفرم ها متمایز کرده است. طراحی این برنامه به گونه‌ای است که شما می‌توانید افرادی را در این شبکه دنبال کرده و پست‌های آن‌ها را ببینید و لایک کنید.

همچنین قابلیت‌هایی مانند به اشتراک گذاری استوری که بعدها به این شبکه افزوده شد نیز سبب محبوبیت بیشتر آن گشت و به بازاریابی در اینستاگرام کمک بیشتری کرده است. شما در این شبکه تنها با یک کلیک می‌توانید با هزاران نفر در سراسر دنیا در ارتباط باشید؛ به نظر شما این موضوع تا چه اندازه می‌تواند بر توسعه و پیشرفت یک کسب و کار اثرگذار باشد؟ مسلما این فرصتی بی‌نظیر است که با استفاده درست از آن و افزایش فالوور در اینستاگرام می‌توانید رونق و پیشرفت بیزینس خود را به چشم ببینید.


استراتژی‌هایی کارآمد برای افزایش فالوور

آیا فعالیت در این شبکه اجتماعی و رسیدن به سود و فروش بالا به همین سادگی‌ها است؟! فراموش نکنید که قبل از حضور شما در این پلتفرم، کسب و کارهای زیادی توانسته‌اند تا بیزینس و نام تجاری خود را به خوبی در ذهن کاربران اینستاگرام حک کنند. به همین‌خاطر برای یک کسب و کار تازه نفس و نوپا که می‌خواهد در این شبکه فعالیت کند، باید نقشه راه داشته باشید؛ چرا که در غیر این‌صورت ممکن است با شکست مواجه شود. البته ناگفته نماند که یکی از کارآمدترین روش‌ها همانطور که میدانید خرید فالوور ایرانی و فعال است. چگونه می‌توانیم فالوورهای خود را در این شبکه اجتماعی افزایش داده و به درآمد برسیم؟ برای تبلیغ نام و برند تجاری خود چگونه عمل کنیم که بتوانیم برندمان را به تعداد بیشتری از افراد معرفی کنیم؟ در ادامه با چندی از این استراتژی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.


اینفلوئنسرها؛ راهی موثر برای افزایش فالوور در اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ یک راه کارآمد برای افزایش دنبال کننده‌‌های یک صفحه اینستاگرامی به شمار می‌رود. در اینستاگرام افراد فعالی حضور دارند که با بالا بردن فالوورهای خود و معروف کردن پیجشان اقدام به معرفی و تبلیغ برندهای تجاری و کسب و کارهای مختلفی می‌کنند. از این‌رو شما نیز به عنوان یک برند و بیزینس تجاری می‌توانید تبلیغات خود را به این اینفلوئنسرها سپرده و در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش فالوورهای خود باشید. یکی از معیارهای محبوبیت و قابل اطمینان بودن در اینستاگرام، تعداد فالوورها و لایک‌ها و در کل تعامل یک صفحه اینستاگرامی است. بنابراین پرواضح است که به هر میزان اینفلوئنسری که برای تبلیغات پیج خود استفاده می‌کنید شناخته شده تر باشد، شما نیز بازخورد بهتری از این تبلیغات خواهید گرفت.


منبع : Delgram

با خرید فالوور اینستاگرام به فروش میلیونی برسید

مردم هر روزه در سراسر دنیا از شبکه‌های اجتماعی مختلفی استفاده می‌کنند و اینترنت و ابزارهای دیجیتال تقریبا به جز جدایی ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده است. در این میان اینستاگرام با میلیون‌ها کاربر فعال، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا به شمار می‌رود. این برنامه که با هدف به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو طراحی شده است، خیلی زود توانست به یکی از پلتفرم‌های پولساز برلی کسب درآمد تبدیل شود. به نظر شما چگونه می‌توان از طریق اینستاگرام به درآمد میلیونی رسید؟ خرید فالوور اینستاگرام چگونه می‌تواند به این هدف کمک کند؟ برای پاسخ این سوالات تا انتها با دیجی ممبر همراه باشید.


با اینستاگرام به یک فروشنده حرفه‌ای تبدیل می‌شوید

اگر یکی از کاربران اینستاگرامی باشید و نگاهی کوتاه به اکسپلور این شبکه بیاندازید بی‌شک با پیج‌های فروشگاهی و تجاری زیادی روبه‌رو می‌شوید که با هدف معرفی و فروش کالا و خدمات به خصوصی فعالیت می‌کنند. اینستاگرام این روزها دیگر فقط برنامه‌ای برای اشتراک‌گذاری تصاویر شخصی نیست؛ بلکه به زمینه‌ای مناسب برای کسب و کار تبدیل شده است. از این‌رو بیزینس‌های زیادی برای درآمدزایی بیشتر، کسب و کار خود را به اینستاگرام کشانده و سعی می‌کنند تا به کمک آن و استفاده از قابلیت‌های ویژه این برنامه، سود و فروش خود را چند برابر کنند.

اما فعالیت در اینستاگرام به سادگی راه‌اندازی یک حساب کاربری نیست؛ چرا که هم‌اکنون برندهای معروفی موفق شده‌اند تا در اینستاگرام فعالیتی مثبت و هدفمند داشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید به پای رقیبان خود برسید، باید با استراتژی پیش بروید و قبل از اقدام فاکتورهای لازم مانند خرید فالوور اینستاگرام را برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه‌ای داشته باشید.


یک فروشنده اینترنتی این اشتباه را تکرار نمی‌کند!

اولین شرط برای تبدیل شدن به یک فروشنده در اینستاگرام، تعامل سازنده و مثبت با مخاطب است؛ این یکی از استراتژی‌های لازم برای موفقیت و رسیدن به فروش بیشتر در این شبکه است. یکی از بزرگترین مزیت‌هایی که فروش و کسب و کار آنلاین نسبت‌ به شیوه‌های سنتی فروش دارد، همین امکان ایجاد تعامل با مشتری است. شما در فروشگاه خود نمی‌توانید با مخاطب تعامل زیادی برقرار کنید و از این طریق او را به مشتری بالقوه کسب و کارتان تبدیل کنید.

اما در فروش آنلاین و بیزینس در اینستاگرام این امکان را دارید تا با شبکه‌سازی و ایجاد تعامل با کاربران، آن‌ها را به برند و بیزینس خود علاقه‌مند کرده و سپس به سادگی به مشتریان کسب و کارتان تبدیل کنید. بنابراین همینکه یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید و هر زمان که دوست داشتید خدماتتان را در آن معرفی کنید، نمی‌تواند شما را به هدفی که به دنبالش هستید برساند.


رازهایی برای افزایش فروش در اینستاگرام

همان‌طور که کمی پیش اشاره کردیم، اینستاگرام فرصت مناسبی را برای فروش اغلب کسب و کارها فراهم کرده است و صفحات زیادی با این هدف راه‌اندازی شده‌اند. اما به راستی چه تعداد از آن‌ها موفق بوده‌اند تا به فروش بیشتری برسند؟ یکی از چالش برانگیزترین قسمت‌های راه انداختن یک کسب و کار در اینستاگرام، تعداد فالوورهای پیج است. تا زمانی که تعداد زیادی از کاربران شما را نشناسند و صفحه شما را دنبال نکنند نمی‌توانید به فروش برسید؛ چرا که:

  • معیار معتبر بودن و قابل اعتماد بودن در اینستاگرام، تعداد فالوور و لایک است.
  • تا زمانی که فالوورهایتان زیاد نباشند، در این شبکه دیده نمی‌شوید.

بنابراین اولین اقدام بعد از راه‌اندازی یک پیج تجاری، در پیش گرفتن استراتژی‌هایی برای فروش بیشتر است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.


1.خرید فالوور اینستاگرام

یکی از بهترین راه‌های افزایش فالوورها، خرید فالوور ایرانی است. اگر یک کسب و کار تازه تاسیس باشید و هنوز برند و نام تجاری شما زیاد شناخته شده نباشد، خرید فالوور برای شما ضرورت بیشتری دارد. فراموش نکنید تا زمانی که تعداد فالوورهایتان به حد مطلوبی نرسیده باشد، نمی‌توانید کاربران را ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند. بنابراین خرید فالوور به نحوی موتور راه‌اندازی کسب و کار شما در اینستاگرام است و با این عمل با یک تیر دو نشان می‌زنید؛ هم تعداد فالوورهایتان بالا می‌رود و هم از طریق اعتمادسازی برای دیگر کاربران، آن‌ها به صورت طبیعی و تدریجی شما را دنبال می‌کنند و در مدت زمان کوتاهی به یکی از پیج‌های شناخته شده در اینستاگرام تبدیل می‌شوید.

موضوعی که باید به آن دقت کنید این است که در خرید فالوور ارزان و فیک زیاده‌روی نکنید؛ چرا که اگر تفاوت بین تعداد فالوور و لایک‌های شما فاحش باشد کاربر متوجه فیک بودن آن‎‌ها شده و نتیجه عکس و بی‌اعتمادی آن‌ها را به دنبال دارد. برای خرید فالوور اینستاگرام، از فالوور واقعی به همراه فیک استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.


فالوور واقعی و فالوور فیک؛ کدام بهتر است؟

احتما نام فالوورهای واقعی و جعلی به گوشتان خورده باشد. فالوورهای فیک همان‌طور که از نامشان پیداست هیچ‌گونه فعالیتی در پیج شما ندارند و تنها آمار دنبال‌کننده‌ها را افزایش می‌دهند. از آنجایی که افرادی حقیقی پشت اکانت آن‌ها نیست و پست‌ها را نمی‌بینند و لایک نمی‌کنند، بنابراین به مشتری تبدیل نشده و سودی به صورت مستقیم عاید شما نکرده و حضورشان صرفا موجب اعتمادسازی می‌شود. اما اگر قصد خرید فالوور اینستاگرام دارید، بهتر است فالوور واقعی بخرید. این افراد که اکانت‌هایی کاملا واقعی هستند بعد از خرید و اضافه شدن به پیج می‌توانند به مشتری بالقوه کسب و کارتان تبدیل شوند.


2. از ربات برای افزایش فالوور استفاده کنید

یکی‌دیگر از راه‌های افزایش فالوور و رسیدن به فروش بیشتر در این شبکه، استفاده از ربات است. شما پس از آنکه اشتراکی در این ربات‌ها خریداری کردید می‌توانید شاهد افزایش فالوورهای پیج خود باشید. از قابلیت‌های مثبتی که ربات‌‌های اینستاگرامی دارند می‌توان به مواردی چون: امکان وارد کردن شهر و جنسیت افرادی که می‌خواهید عضو پیج شما شوند اشاره کرد. حتی این امکان نیز وجود دارد که آیدی پیج رقیب و کسب و کارهای مشابه را به ربات بدهید تا فالوورهای آن‌ها جذب پیج شما شوند. بنابراین یکی از استراتژی‌های مناسب برای افزایش فروش در کنار خرید فالوور اینستاگرام، استفاده از ربات است. تعرفه اشتراک استفاده از این ربات‌ها در سایت‌های مختلف متفاوت است؛ می‌توانید نازل‌ترین تعرفه‌ها را در سایت دیجی ممبر مشاهده کنید.


با خرید فالوور اینستاگرام به فروش میلیونی برسید

ربات اینستاگرام چیست؟

این تعریفی است که ویکی پدیا برای ما ارائه می‌دهد ولی به زبان ساده تر اگر تعریف کنیم ، ربات دستگاه و یا برنامه ای است که کارهای تکراری روزانه ما را بصورت خیلی سریع و دقیق انجام می‌دهد.

برای مثال فرض کنید شما می‌خواهید از فردی بخواهید که برای شما یک لیوان آب بیاورد ، این کار بسیار ساده است شما از فرد مقابل خواهش می کنید که یک لیوان آب به شما بدهد و طرف مقابل نیز در عرض چند ثانیه و یا چند دقیقه این کار را برای شما انجام میدهد.

ولی بگذارید کار را کمی پیچیده تر کنیم ، شما از طرف مقابل بجای یک لیوان ، هزار لیوان آب می خواهید ؛ در این صورت طرف مقابل نه تنها کار شما را انجام نمی دهد بلکه ممکن است با شما خیلی تند رفتار کند.

فرض کنیم طرف مقابل این کار شما را (با پول

۴ روش کسب درآمد میلیاردی از اینستاگرام

فرصتی برای پول‌سازی از طریق آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

ولی بازاریاب‌ها در اولین فرصت، طبق غریزه‌شان به یافتن راه‌هایی برای کسب درآمد از اینستاگرام – مثل سایر شبکه‌های اجتماعی بزرگ دیگر – پرداخته‌اند.

شاید از خودتان بپرسید، “‌چگونه می‌توانم از مجموع کاربران موجود در اینستاگرام برای کسب درآمد مشروع و قانونی حداکثر استفاده را ببرم؟‌”

در این مقاله، قصد داریم در مورد چند راه و روش متفاوت برای کسب درآمد از اینستاگرام بحث نماییم.

میزان کسب درآمد از بعضی از این روش‌ها محدود است و شاید فقط ماهانه کم‌تر از ۲۰۰ دلار برای‌تان عایدی داشته باشد.

ولی آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  و روش‌های کسب درآمد در مقیاس‌های بزرگ را نیز برای‌تان معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به طور بالقوه ماهانه بیش از ۱۰۰۰۰ دلار پول به جیب بزنید.

درآمد بالقوه‌تان اساسا به اندازه‌ی حمایت‌کنندگان و فالوورهای‌تان، و میزان زمانی بستگی دارد که برای این کار صرف می‌کنید.

مطالب مرتبط: ۲۰ دارنده بیشترین فالوور اینستاگرام در جهان

بیش‌تر مقاله‌های رایج که تاکنون درباره‌ی آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  مطالعه‌ کرده‌اید، مطالبی بدیهی و معمولی به شما ارائه می‌دهند: تبلیغات در اینستاگرام! نمایش محصولات در اینستاگرام! افزایش تعداد فالوورها و غیره.

دقت کنید، همه به اندازه‌ی کافی از این موارد مطلع هستند. حتی مقاله‌هایی برای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  یافت می‌شوند که به شما راه‌هایی را در مورد افزایش ۳۰۰ فالوور در روز یاد می‌دهند. (آری، روزانه ۳۰۰ فالوور!)

ولی، در حقیقت، بسیاری از آدم‌ها در اینستاگرام تنها به دنبال یک چیز هستند – کسب درآمد.

مسئله‌ی اصلی این است: چگونه می‌توانید فقط با چند روش ساده با اینستاگرام و با دست خالی به پول برسید؟

در ادامه، قصد داریم به چند مورد از این روش‌ها برای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  اشاره کنیم.

مطلب مرتبط : ۵ صفحه با بیشترین فالوور اینستاگرام در جهان

روش اول آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  – فروش عکس‌های‌تان

امروزه وب‌گاه‌های زیادی در کار ایجاد آرشیو و بانک عکس هستند.

چنان‌چه وبلاگ یا هر نوع وب‌گاه دیگری در اختیار دارید، حتما گاهی اوقات از عکس‌های آرشیوی استفاده کرده‌اید.

مثلا وب‌گاهی به نام Foap وجود دارد که خود را به عنوان “‌نسل جدیدی از عکاسی آرشیوی‌” معرفی کرده است.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

برندهای بزرگ به جای پرداخت هزینه‌های گزاف به عکاس‌های حرفه‌ای یا استفاده از عکس‌های متوسط (یا غالبا کم کیفیتِ) وب‌گاه‌های آرشیو عکس، به Foap مراجعه می‌کنند و آن را به عنوان یک جایگزین محبوب به رسمیت شناخته‌اند.

در ادامه آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  به روند کار با Foap اشاره خواهیم کرد.

۱. ابتدا باید ثبت نام کنید.

۲. سپس برای خود یک پروفایل کامل ایجاد نمایید.

۳. نمونه‌ای از بهترین عکس‌های‌تان را که مایل به فروش‌شان هستید، به صورت یک مجموعه ایجاد کنید.

۴. اکنون قادر خواهید در ازای فروش هر یک از عکس‌های‌تان ۵ دلار کسب نمایید (می‌توانید یک عکس را بارها و بارها به فروش برسانید).

در این بخش، به توضیح اجمالیِ روند ثبت نام اشاره می‌کنیم.

در صفحه‌ی اصلی Foap روی بخش “‌Sign Up‌”‌ کلیک کنید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

با انتخاب گزینه‌ی “‌Photographer‌” ‌نشان دهید قصد فروش عکس‌های‌تان را دارید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

سپس می‌توانید نرم‌افزار این وب‌گاه را از طریق اپل استور یا گوگل ‌پلی دانلود نمایید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

روی گزینه‌ی “‌Install‌”‌ کلیک کنید.

راهنمای گام به گام پول درآوردن از اینستاگرام

اکنون همه چیز آماده است و می‌توانید عکس‌های اینستاگرام‌تان را به فروش برسانید.

در ادامه آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  به چند نکته در مورد Foap اشاره خواهیم نمود.

اگر واقعا می‌خواهید از این راه پول در بیاورید، قطعا باید به برخی از “‌فوت و فن‌های عکاسی‌” مسلط باشید.

قطعا نمی‌توانید چند عکس کاملا آماتور و معمولی را در این وب‌گاه بگذارید و انتظار داشته باشید بتوانید بازار را تصاحب کنید. این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد، زیرا همیشه کیفیت حرف اول را می‌زند.

بنابراین واقعا به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به فروش هر عکسی در Foap، مهارت‌های عکاسی‌تان را بالاتر ببرید.

پس اگر به اندازه‌ی لازم مهارت دارید، قطعا از طریق این وب‌گاه می‌توانید پول در بیاورید.

یکی از ویژگی‌های این وب‌گاه که باید به دقت آن را مورد بررسی قرار دهید “‌Mission یا ماموریت‌”‌ نام دارد.

این‌ جا است که می‌توانید به برخی از بزرگ‌ترین برندهای دنیا متصل شوید و اقدام به فروش عکس‌های‌تان به آن‌ها نمایید.

در ادامه به چند نمونه از ماموریت‌هایی که کاربران در Foap به انجام رسانده‌اند، اشاره می‌کنیم.

راهنمای گام به گام پول درآوردن از اینستاگرام

شاید تاکنون در رقابت‌های بزرگی شرکت کرده باشید، ولی در این‌جا، این فرصت را دارید که برای کسب پول بیش‌تر، و برای برندهای بسیار بزرگ با سایر کاربران رقابت کنید.

مثلا در این نمونه، با برگزیده شدن عکس‌تان می‌توانستید به ۱۰۰ دلار برسید.

البته برخی ماموریت‌ها هم هستند که به افراد برگزیده تا ۵۰۰ دلار جایزه می‌دهند.

نکته‌ای که باید در مورد Foap بیان کرد این است که برای کسب درآمد از این راه، اصلا لازم نیست فالوورهای بسیار زیادی داشته باشید.

در واقع، این یکی از معدود روش‌هایی است که حتی با داشتن تعداد اندکی فالوور نیز کاملا موثر و قابل استفاده است.

موفقیت در این روش واقعا به میزان مهارت‌تان در عکاسی بستگی دارد.

علاوه بر این‌ها، Foap می‌تواند شرایطی را برای کسب درآمد منفعل برای‌تان مهیا نماید.

به این صورت که، وقتی عکس می‌گیرید و آن را برای فروش در این وب‌گاه بارگذاری (آپلود) می‌کنید، به طور بالقوه می‌تواند دائما برای‌تان پول‌ساز باشد.

در آخر این‌که، اگر شما نتوانستید از این راه پول در بیاورید، بهتر است بدانید Foap دارای کاربران زیادی است که توانسته‌اند چند هزار دلار در یک سال به دست بیاورند.

روش دوم آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  – عکس‌ها و فیلم‌هایی با برچسب “‌Sponsored‌”‌

از همین ابتدا لازم است خاطرنشان کنیم این استراتژی در صورتی برای‌تان مناسب است که تعداد زیادی فالوور داشته باشید.

مثلا اگر فقط۳۵۰ فالوور دارید، با این روش کاری از پیش نمی‌برید.

ولی چنان‌چه دست‌کم ۵۰۰۰ فالوور داشته باشید، قطعا می‌توانید روی این استراتژی حساب کنید.

نحوه‌ی انجام این روش از این قرار است.

۱. عکس یا فیلمی را با برچسب اسپانسر در اینستاگرام ایجاد کنید.

۲. برای تبلیغ یک برند خاص می‌توانید از هشت‌تگ یا لینک آن برند استفاده کنید یا آن را منشن (Mention) کنید.

۳. آن پست را برای مخاطبین‌تان به اشتراک بگذارید.

۴. و عاقبت، پول دریافت کنید.

البته شاید انتظار پول درآوردن به این سبک کمی ساده‌انگارانه به نظر برسد، ولی اگر فالوورهای متعدد و فعالی داشته باشید، قطعا از این روش به پول می‌رسید.

اجازه بدهید برای درک بهتر مفهوم ‌”‌پست‌های اسپانسردار‌”‌ از یک مثال استفاده نماییم.

حدود دو سال پیش، فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد در سینماهای دنیا اکران شد.

راهنمای گام به گام پول درآوردن از اینستاگرام

شرکت‌های لوکاس‌فیلم و اچ‌پی برای ایجاد تبلیغات و سروصدای بیش‌تر در مورد این فیلم از پست‌های اسپانسردار به عنوان یک استراتژی تمام عیار تبلیغاتی استفاده کردند.

مثلا آن‌ها از نوازنده‌ای به نام رودی مانکوسو خواستند تا آهنگ مخصوص فیلم جنگ‌ ستارگان را به شیوه‌ی خود بنوازد.

راهنمای گام به گام پول درآوردن از اینستاگرام

در این عکس می‌توانید وی را همراه سگ‌اش مشاهده کنید که شباهت زیادی به چوباکا (یکی از شخصیت‌های تخیلی فیلم جنگ ستارگان) دارد.

همان‌طور که می‌بینید، این پست بیش از ۶۶۰۰۰ بار لایک دریافت کرده است!

اکنون با این‌که رودی به اندازه‌ی کانیه وست و تیلور سوئیفت شخصیت بزرگ و مشهوری نیست، ولی فالوورهای زیادی پیدا کرده است.

وی توانست با این سرمایه‌گذاری، عایدی خوبی به دست بیاورد.

البته از میزان دقیق پولی که نصیب رودی مانکوسو شد خبر نداریم، ولی قطعا مبلغ قابل توجهی بوده است.

البته قصد ما این نیست که بگوییم برای پول درآوردن از طریق پست‌های اسپانسردار باید حتما میلیون‌ها فالوور داشته باشید.

ولی آن‌چه معلوم است این است که باید دارای حداقل ۵۰۰۰ فالوور باشید.

خوشبختانه، رسیدن به این هدف به هیچ عنوان غیرممکن نیست.

با کمی صبر و حوصله، پشتکار و مداومت، و البته محتوای خوب، رسیدن به این هدف کاملا امکان‌پذیر است.

یافتن فرصت‌های مربوط به پست‌های اسپانسردار

در این میان نکته‌ی مهمی وجود دارد که لازم است در مورد آن بحث شود – چگونه می‌توان به برندهایی دست یافت که به دنبال تبلیغات در اینستاگرام هستند.

یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، استفاده از وب‌گاه‌هایی نظیر Influenz است. این وب‌گاه مانند یک واسطه، برندها را به افراد تاثیرگذار متصل می‌کند.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

آن‌چه در این میان اتفاق می‌افتد این است که برندها برای تبلیغ محصولات/خدمات‌شان با یکدیگر رقابت می‌کنند و در این رقابت سعی می‌کنند کاربران تاثیرگذار اینستاگرام را پیش از سایرین برای خود انتخاب نمایند.

چنان‌چه شما نیز انتخاب شوید، می‌توانید برندها یا محصولاتی را انتخاب کنید که تمایل دارید آن‌ها را در صفحه‌ی‌ اینستاگرام‌تان تبلیغ نمایید‌.

سپس، دو روز فرصت دارید تا عکسی را در صفحه‌‌تان بارگذاری کنید که بتواند آن برند را به خوبی تبلیغ کند.

هنگامی که اقدام شما مورد تاییدشان قرار بگیرد، پول‌تان پرداخت خواهد شد.

در ادامه به یک مورد موفقیت‌آمیز این‌گونه تبلیغات در Ifluenz اشاره می‌کنیم.

در این جا، کاربری به نام مونیک تریپس محصولی را متعلق به شرکت گوپرو تبلیغ می‌کند.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

برای شروع کار، ابتدا باید در صفحه‌ی اصلی Ifluenz بر روی گزینه‌ی “‌I am an influencer‌”‌ کلیک کنید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

برای تایید صلاحیت‌تان باید نام کاربری اینستاگرام‌تان را وارد نمایید.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، برای تایید شدن صلاحیت‌تان باید حداقل ۵۰۰۰ فالوور و یک حساب پی‌پل معتبر داشته باشید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

در صورت تایید صلاحیت، می‌توانید کارهای اولیه را انجام دهید و به دنبال برندهایی بگردید که مایل به تبلیغ آن‌ها در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان باشید.

ولی باید این کار را با دقت و احتیاط انجام دهید. هر چیزی را که به دست‌تان رسید، تبلیغ نکنید.

اکیدا توصیه می‌کنیم برندهای خوب و مرتبط با خودتان را تبلیغ نمایید، یعنی آن‌هایی را که واقعا باورشان دارید و از آن‌ها استفاده کرده‌اید.

به عبارت دیگر، فقط برای رسیدن سریع به پول، چیزهای به درد نخور و چرند را تبلیغ نکنید.

این کار برای حفظ اعتبار و به دست آوردن اعتماد دیگران در طولانی مدت حائز اهمیت است.

روش سوم آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  – بازاریابی رابطه‌ای از طریق شاوت‌اوت‌های اینستاگرام (shoutouts)

اجازه دهید در این بخش نگاهی به آن روی سکه بیندازیم؛ جایی که باید برای تبلیغ و بازاریابی رابطه‌ای به کاربران تاثیرگذار اینستاگرام پول پرداخت کنید.

این روش نیازمند استفاده از شاوت‌اوت‌ها در اینستاگرام است؛ شاوت‌اوت به معنی “‌اسکرین‌شات‌هایی است از پروفایل کاربران دیگرِ اینستاگرام که برای نشان دادن حمایت یا تبلیغ آن‌ها به کاربران دیگر در صفحه‌ی شخصی‌تان قرار می‌دهید. شاوت‌اوت می‌تواند باعث افزایش فالوورهای یک کاربر و تبلیغ کسب و کار‌های کوچک و وب‌گاه‌ها شود.‌” در ادامه خواهیم گفت چگونه می‌توانید از این روش به خوبی استفاده کنید.

در وهله‌ی اول لازم است در یک فرایند بازاریابی رابطه‌ای، محصولی را برای تبلیغ پیدا کنید.

برخی از شبکه‌هایی محبوبی که در بازاریابیِ رابطه‌ای مشغول به کار هستند و می‌توانید از طریق‌شان به چنین محصولاتی دسترسی پیدا کنید، از قرار زیر هستند:

البته بسیاری از برندها نیز برای تبلیغ محصولات‌شان از این طریق، برنامه‌های بازاریابی رابطه‌ای ارائه می‌دهند.

اکنون که تقریبا مسائل کلی را درباره‌ی این روش می‌دانید، می‌توانید محصول مورد نظرتان را برای تبلیغ در صفحه‌ی اینستاگرام‌تان انتخاب کنید.

البته برای ارزیابی و انتخاب محصولی که قصد تبلیغ‌اش را دارید، معیارهای زیادی وجود دارد؛ ولی دست‌کم باید از کیفیت بالا و میزان فروش آن اطمینان حاصل کنید.

بسیاری از برنامه‌های بازاریابی رابطه‌ای دارای آمار و ارقامی هستند که نحوه‌ی عملکرد (قوی یا ضعیف) یک محصول خاص را در بازار به شما نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، Clickbank به هر یک از محصولات امتیاز می‌دهد که این امتیاز نشان‌دهنده‌ی تعداد کاربرانی است که در ۱۲ هفته‌ی گذشته از طریق تبلیغ آن محصول به پول رسیده‌اند.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

خرید شاوت‌اوت

حال که توانسته‌اید محصول مناسب‌تان را انتخاب کنید، به شما خواهیم گفت در ادامه باید چه کارهایی انجام دهید.

به وب‌گاه Shoutcart.com بروید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

در این وب‌گاه می‌توانید به افراد تاثیرگذاری دسترسی پیدا کنید که فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارند؛ و می‌توانید از آن‌ها شاوت‌اوت بخرید.

این روش یک راه موثر و باورنکردنی است که از طریق آن می‌توانید در زمان اندک و بدون انجام کارهای سخت و اضافه یک محصول را به مردم معرفی کنید.

در ادامه آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  خواهیم گفت روش انجام کار چگونه است.

از طریق جستجو در فهرست موجود در وب‌گاه Shoutcart، از میان کاربران ویژه و تاثیرگذار اینستاگرام افرادی را انتخاب کنید که از همه جهت مناسب محصول مورد نظرتان باشند.

در تصویر زیر به چند نمونه اشاره کرده‌ایم.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

باید به دنبال افراد تاثیرگذاری بگردید که از لحاظ قیمت مناسب حال‌تان باشند.

قیمت شاوت‌اوت‌ها می‌توانند از ۵ دلار شروع شوند و تا چند صد دلار نیز برسند.

هم‌چنین می‌توانید برای محدود کردن گزینه‌های‌تان و دسترسی سریع‌تر به افراد مناسب از ابزارهای موجود نیز بهره ببرید.

مثلا می‌توانید بر اساس دسته‌بندی‌های خاص به جستجو بپردازید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

یا مثلا می‌توانید بر اساس حداقل تعداد فالوورهای افراد تاثیرگذار یا نمره‌ی کیفی‌شان (که تعیین‌کننده‌ی اعتبار و صحت لایک‌ها و فالوورهای یک حساب اینستاگرام است) به جستجوی‌تان ادامه دهید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

ارزیابی آمار کلیدی

برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه‌ها باید چند نکته را در نظر بگیرید.

از هر شخصی نباید شاوت‌اوت بخرید.

در میان آمار و ارقام مربوط به هر یک از کاربران تاثیرگذار در اینستاگرام باید به برخی موارد توجه خاصی داشته باشید:

  • تعداد فالوورها
  • تعداد لایک‌های مربوط به هر پست
  • شرح و توصیفی که فرد مورد نظر از خود و زندگی‌اش در صفحه‌ی اینستاگرام‌اش گذاشته است.

در این روش، حداقل تعداد فالوورهای فرد مورد نظرتان نباید از ۵۰۰۰۰ نفر کم‌تر باشند؛ و البته، میزان تعاملات (لایک و کامنت) در صفحه‌ی اینستاگرام وی نیز باید بالا باشد.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

به هر صورت، چنان‌چه فعالیت‌ها و تعاملات صفحه‌ی اینستاگرام یک کاربر به صورت واقعی بالا نباشد، انتخاب وی عملا هیچی کمکی به شما نخواهد کرد.

پس از آن‌که فرد تاثیرگذار مورد نظر و مناسب‌تان را یافتید، باید وی را به سبد خریدتان اضافه کنید، و پس از ثبت سفارش، مبلغ مورد نظر را پرداخت نمایید.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

به همین راحتی!

بعد از آن، احتمالا با سیلی از بازدیدکنندگان مواجه خواهید شد.

چنان‌چه محصول درست و مناسبی را انتخاب کرده باشید، آمار فروش آن محصول به شدت بالا خواهد رفت.

از این به بعد، با تجربه‌ی ترکیب‌های مختلف محصولات و افراد تاثیرگذار در اینستاگرام پخته‌تر خواهید شد و انتخاب‌های مناسب‌تری خواهد کرد.

البته علاوه بر وب‌گاه Shoutcart گزینه‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارند.

برخی این وب‌گاه‌ها نظیر Buy Sell Shoutouts و Plug Hype ارزش دیدن و یک بار امتحان کردن را دارند.

همه‌ی آن‌ها از یک نظریه‌ی کلی پیروی می‌کنند ولی از لحاظ برخی ویژگی‌ها و سیاست‌ها تفاوت‌های اندکی با یکدیگر دارند.

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام  : مقایسه‌ی روش خرید شاوت‌اوت و روش پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

هر دوی این روش‌ها (خرید شاوت‌اوت و پرداخت به ازای هر کلیک) بر پایه‌ی ایده‌ی اصلی یکسانی استوار هستند.  

هر دو روش شامل پرداخت پول در ازای قرار گرفتن فوری در معرض دید عمومی و تبلیغ محصول به مخاطبان گسترده هستند.

آن‌چه به نظر باعث برتری روش خرید شاوت‌اوت می‌شود این است که در این روش در یک شب می‌توانید به مخاطبان عظیمی دسترسی پیدا کنید.

البته با این‌که به نظر می‌رسد هزینه‌ی اولیه‌ی خرید شاوت‌اوت در مقایسه با روش پرداخت به ازای هر کلیک بیش‌تر باشد، ولی نتیجه‌ی نهایی و بازده‌ی آن بسیار چشمگیرتر است.